vrijdag 1 april 2011

Fair isle vest


Tijdens het breien aan de Alesund sok bedacht ik me dat ik het motief en ook de kleurcombinatie wel mooi zou vinden voor een vest voor mezelf. Omdat ik eigenlijk al wol genoeg op voorraad heb om meerdere vesten te breien heb ik mezelf eerst bedenktijd gegeven om er goed over na te denken. Maar uiteindelijk heb ik besloten om de wol toch maar te bestellen. Maar ik was net te laat . De voorraad bij Wolhalla was op. Maar Jo An is voor mij op zoek gegaan en kon bij de wolfabriek nog de meerkleurige wol krijgen en voor de effen heeft ze een andere bijpassende opgezocht,ook jeansblauw maar iets minder gemeleerd en daardoor niet minder mooi volgens mij. Nu moet ik zelf nog wat patroontjes bij elkaar zoeken want de patronen die ik op het internet vond waren wel mooi maar niet dat wat ik in gedachten heb. Wat ik wel ga gebruiken is een ijsster en daar kan nog heel veel bij.
Ik heb van beide kleuren 500 gram dus ruim voldoende om te combineren zonder te moeten denken of ik wel uit kom. En wat overblijft kan voor sokken worden gebruikt.

1 opmerking:

Catharina zei

Ik ben heel benieuwd hoe je vest gaat worden.
De kleuren zijn heel mooi!