maandag 23 februari 2009

Handwerkbeurs



Gisteren ben ik naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest en heb samen met "yvonnep " aan de sokkentafel zitten breien. Ondanks dat het niet extreem druk was kwamen er toch regelmatig mensen kijken en vragen stellen. Meestal gingen de vragen over het breien op "stokjes" en rondbreinaalden. Vooral 2 sokken op 1 rondbreinaald. Om het sokken breien op een rondbreinaald toch nog eens te proberen heb ik met 2 Knitpro rondbreinaalden gekocht. Ook wilde ik een rondbreinaald van 1.20m om 2 sokken in 1 keer te breien kopen maar die was uitverkocht. Daar moet ik dus nog even geduld mee hebben. Bij de Paradijsvogel heb ik roze wol gekocht om slofjes te breien die ik kan vilten. En bij Storm op Zolder een "sokkenwol-deken". Dit is een lapje dubbeldraads gebreide handgeverfde wol waardoor je 2 gelijke sokken krijgt wat normaal niet lukt met handgeverfde wol. Tevens is deze bevat deze wol 50% Tencel waardoor je een heerlijk zachte sok krijgt.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mooie kleuren!
En ik ben benieuwd naar de resultaten, leuk om je ontmoet te hebben gisteren!

Anoniem zei

Je begrijpt: we wachtan af wat we zien. Gezellig was het wel.