dinsdag 30 juli 2013

Wintervoorraad

Ondanks de hitte van de afgelopen dagen dacht ik alvast aan de winter. Het is bijna augustus dus tijd om mijn wintervoorraad sokkenwol aan te vullen. Dat is iets waar je niet zonder moet zitten. Ik bestelde 3 felgekleurde bolletjes Opal voor mezelf, 2 grijs-zwart gemeleerd voor herensokken,  1 bolletje groen-blauw-rose-oranje van Trekking die ik waarschijnlijk ook voor mezelf ga gebruiken en dan nog een groen - bruin - beige die waarschijnlijk tot een paar herensokken omgetoverd gaat worden. Samen met de kleurige bolletjes wol die ik in mei al had gekocht denk ik dat ik voorlopig wel even vooruit kan.
Ook kocht ik nog een nieuw setje sokkennaalden, want houten sokkennaalden zijn nu eenmaal kwetsbaar en als je niet oplet dan zijn ze zo stuk. Verder nog 1naaldenkokertje en 2 sokkenkokertjes. Daar kun je je naalden instoppen als je je breiwerk even weg legt en er zit een uitsnijding in voor je breiwerk. Zal zo gauw mogelijk een foto laten zien van hoe het werkt.


2 opmerkingen:

Unknown zei

Prachtige wolletjes! Is die opal van de Petit Prince collectie? Die sokkenkokertjes ken ik niet, maar lijkt me wel praktisch!

Groetjes,
Ellen

Frea zei

Hoi Ellen
Twee ervan zijn inderdaad van Le petit Prince collectie.

En de kokertjes ga ik nog uitproberen want ik heb soms overal breiwerkjes liggen en dan gaat er af en toe iets mis.