vrijdag 23 augustus 2013

Vest breien

Een van mijn minder goede gewoontes is het kopen van wol met de bedoeling er iets van te breien maar er dan niet mee bezig te gaan. Hierdoor heb ik al diverse porties wol liggen om vesten voor mezelf te breien. Die ik vooral 's winters in huis graag draag over een bloesje met korte of 3/4 mouwen. Lange mouwen vind ik niet prettig.
In  februari heb ik op de handwerkbeurs dus ook weer 4 strengen wol gekocht, groene handgeverfde angorawol. Ik was gelijk verliefd op het voorbeeld model. Dus gepast en genoeg wol meegenomen met ook het patroon.

Deze week ben ik dus begonnen met dit vest in ajourpatroon en een gedeelte met kabels. Hopelijk krijg ik hem deze winter af want als ik eerlijk ben valt het breien van zulke lange naalden ( lees veel steken) me tegen. Dat doe ik eigenlijk nooit meer en moet er weer helemaal aan wennen. Heel lang geleden kon ik een hele avond zitten breien , ik begon dan rond een uur of 7 en breide door tot ik naar bed ging. En als het breien mooi ging vanwege het patroon dan breide ik door tot soms 2 uur. Dan had ik een pand binnen een paar avonden af.  Nu kom ik niet verder als een paar toeren.


2 opmerkingen:

Ellen zei

De kleur is alvast prachtig!

Frea zei

Het is ook echt mijn kleur Ellen, groen met een iets gele gloed.