donderdag 23 oktober 2008

Sokkenwol


Bij de Aldi in Duitsland is sokkenwol te koop. Vier bolletjes van 50 gram voor € 4.79. Dit vond ik wel een ritje waard om te kijken, het is maar 20 minuutjes rijden. Maar er was nog 1 pakjes bonte wol ( oranje/geel/rose/blauw ) en nog ca. 10 pakjes cremekleurig met af en toe wat lichtblauw/blauw gemeleerd. Daarvan had ik eerst 1 pakje genomen maar er toen maar 4 bij gepakt. Dat is dan 1000 gram en daar kan ik mooi een vest voor mezelf van breien. Op een proeflapje geeft het een mooi gewolkt patroon. Een basispatroon daarvoor heb ik inmiddels op http://www.jessica-tromp.nl/ gevonden dus daar kan ik binnenkort mee aan de slag.
Gisteren heb ik me ook nog opgegeven voor de magic sokkenclub van http://www.ateliermidsummerseve.nl/N_xp_3.html . Je krijgt dan 1 keer per 3 maanden een streng ongeverfde wol, verfbenodigheden, patroon en wat je eventueel nog meer nodig bent voor bij het patroon zoals steekmarkeerders. Omdat je niet verplicht bent om iedere keer mee te doen heb ik me hiervoor opgegeven. En dan kan ik ook nog eens een ander soort verf proberen zonder grote hoeveelheden te moeten aanschaffen. En dan moet het kopen eerst ook maar weer eens afgelopen zijn. Er is weer voldoende wol op voorraad.

Geen opmerkingen: